Referanser

Line og Inge juni 2009

EVENTYR BRYLLUPET
Hvordan skal jeg klare å beskrive vårt eventyr bryllup. Det var noe av det vakreste og nydeligste vi noen gang har opplevd. Mye av æren for dette, er det ingen tvil at Gunn Janne skal ha.

Det hele startet 01.12.2006 da det begynte med et romantisk frieri i København. Drømmen om bryllup ble endelig virkelig. Planleggingen begynte. Søking på internett startet og ved en tilfeldighet kom vi over ”veien til Toscana”. Det viste seg også at et vennepar av oss også hadde bestilt bryllup hos Gunn Janne. Septemer 07 giftet de seg, og da de kom tilbake hadde de bare fantastiske ord om hvor vakkert og nydelig de hadde hatt det. Vi sendte mail til Gunn Janne og det tok ikke mange timer hun svarte. Valg av bryllupsted og bryllupsdato ble bestemt og siden gikk det bare slag i salg. Gunn Janne gjorde en fantastisk jobb. Hun var ekstremt rask med å svare på mail og hadde full kontroll. Invitasjonene ble sendt ut i god tid og vi håpet at de aller nærmeste hadde mulighet til å reise sammen med oss. Vi ble utrolig glad at de aller fleste hadde muligheter til å være med. Tilslutt ble vi 46 stk som skulle ned å feire bryllup sammen! Endelig nærmet den store dagen seg . Bryllups gjester fra Alta, Oslo, Bergen og Canada var på vei mot Toscana. En stor gjeng fra Oslo og Bergen tok fly til Bologna. På flyplassen stod buss sjåføren klar og tok i mot oss. På vei stoppet bussen på et kjøpesenter, slik at vi fikk kjøpe inn mat og drikke som vi hadde med oss i leilighetene

Så startet buss turen opp til slottet. Veiene ble brattere og smalere. Så midt blant mangfoldige vinmarker låg slottet. Det oste av sjarme. Et fantastisk vertskap tok i mot oss og guidet oss inn til de ulike leilighetene på slottet. Leilighetene hadde en romantisk og en rustikk stilart som vi falt helt for. Før selve bryllups dagen fikk alle gjestene tid til å bli bedre kjent med hverandre og plassen. Restauranten laget veldig god mat og gårdens egen produserte vin falt godt i smak hos alle gjestene. Slottet hadde også noen fantastisk små sjarmerende hager som vi alle endte opp på om kveldene og nøt den nydelige vinen. Mandag var endelig den store dagen kommet. Bruden og forlover reiste tidlig ned til frisøren i landsbyen . Litt nervøs var jeg før satt meg i stolen, men det hadde jeg ingen grunn til å være. Både jeg og forloveren min ble strålende fornøyd. Oppe på slottet koste brudgom og bryllupsgjestene seg med sjampagne og felles lunsj. Så var det tid for vielsen – den ble ubeskrivelig vakker. Slottskapellet var nydelig pyntet. En stor takk til presten Asle som holdt en vakker og personlig tale til oss. Musikken som bestod av sopranen, fiolinisten og cellisten gjorde vielsen til en vakker og stemningsfull opplevelse.Etter vielsen var det tid for apertivo for gjestene mens brudeparet ble fotografert. Vi var litt uheldige med været den dagen. Regnet plasket ned, men det hindret ikke oss for å få en perfekt dag. Fotografen gjorde en fantastisk jobb. Etter fotograferingen ble det italiensk bryllupsmiddag med taler, tårer og sanger. Restauranten var helt nydelig pyntet både med blomstrer og stearinlys som gjorde at det ble en ubeskrivelig atmosfære Vertskapet gjorde en helt fantastisk jobb, alt gikk på skinner. Bryllups kaken var fantastisk god. Bandet som var leid inn spilte utrolig nydelig og artig musikk. Det ble en kveld som varte langt ut i nattens timer med mye latter og sang. Dagen etter på reiste halv parten av gjestene hjem, mens resten skulle nyte resten av uken på slottet og ved basseng kanten. Det ble dagsturer til Firenze, Siena og Pisa.Alle gjestene var svært fornøyd med turen!!